"om alla vore som dig, maria"....

..." vad muppig världen hade varit"
-Dante;
Men där har han fel så in i vassen, om alla hade varit som mig hade jag varit normal. Sådeså.

Jag klarade mitt andra matteprov idag vilket betyder att jag bara har 2 kvar , vilket betyder att jag har klarat halva kursen vilket i sin tur betyder att jag snart är ett steg närmare mitt mål.

Idag ringde jag till lönekontoret för att berätta att jag bytt adress ( för hundrade gången )
Så här såg början av samtalet ut:
- Välkommen till Carema löneavdelning, det är Ann-Kristin
- Hej! Jag heter Maria och jag har flyttat!
Lång tystnad.
-Eh. okej...

Är hemma hos Eva en snabbis innan jag börjar jobba, svarade så här i hennes telefon :
-Hej, det är Maria, välkommen till Eva!


Nu ska jag som sagt iväg och arbeta. Och i morgon kväll med.
Spelar ingen roll.
Det är alldeles för mycket månad i slutet av pengarna så jag har inte råd med något iallafall.
Dessutom ska jag ge min lillasyster lite pengar så hon kan köra folkrace nästa månad.

Ha en trevlig helg nu och tänk inte på mig i min ensamhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0