Dessa förfärliga köer!

Gick till apoteket efter skolan idag och ställde mig i kö för att få ut mitt recept,
ställer mig i ännu en kö för att betala, det visar sig att jag inte har nog med pengar på kortet,
( jag har aldrig mer än 500 på kortet om jag inte vet med mig att jag behöver inhandla för mer eftersom jag är en virrpanna och alltid lyckats tappa kortet, slå fel kod så bankomaten ta det osv, )
Gick till Nordea för att föra över , stod i kö, kommer fram och informeras om att jag har gått till fel kontor.
De har tydligen ett mindre för överföringar osv.
Går till rätt kontor och köar där, går tillbaka till apoteket och köar en gång till.
Går till Konsum och köar där, lyckats på något fantastiskt vis glömma rakgelen jag hade köpt.
Måste ha glömt att packa ner den.
Börjar bli lite smått orolig över mig själv nu , jag är virrigare än vanligt och ser allt i rosa.
Tur att jag fortfarande hittar hem.



Hade den stora lyckan att träffa Emma en snabbis på skolan idag , stackarn höll på att tappa hakan när jag sa att jag ska köra vitt till 10 april.
(köra vitt= inte dricka alkohol )


Såg en mycket gammal bekant som går med fotboja nu, blev oerhört förvånad när jag inte såg någon boja,
hade trott att han skulle gå runt med en stor kedja runt benet och sen en sån där stor stenboll och liksom släpa benet efter sig. Men så var inte fallet.
Har alltid såna där fantasier om saker och ting som senare inte alls stämmer överens med verkligheten;
Som när Sara skulle följa 18 såg vi fram emot att gå på The pipes, vi målade upp en bild av att stället skulle vara fullt med rödbrusiga skottar i kilt som drack whisky och öl och sjöng kampsånger.
Ack vad besvikna vi blev när det bara var kalmariter där.
Vilket med eftertanke inte alls är konstigt eftersom vi trots allt befann oss just i Kalmar.



Nu försöker jag dricka kaffe men det smakar skit.
Tror bestämt att jag måste antagligen avkalka den kaffekokare jag har eller köpa en ny, och ni som känner mig vet ju att sånt här kan ta tid för mig, har gått på toaletten nere i källaren nu sen förra helgen men nu ska jag ta tag i att och ringa riksbyggen och se vad de kan göra.

Hade en fruktansvärd madröm för ett tag sen .
Jag drömde att jag hade svart hår. Hua.
Nu tycker jag inte att det är fult med svart hår på något sätt, det är mycket vackert men jag har kämpat så för att få mitt vitt så.
Har samma färg som mina gamla nu.

Börjar arbeta 15.30 så ska plugga lite matematik nu.
( Eller plugga och plugga, kolla på talen , ge upp och glo dumt framför mig )

Btw, min sömn börjar bli till det normala igen, sover inte 14 timmar längre och kommer upp i tid.
Eller ja , snoozade en timme i morse och fick sminka mig och äta frukost samtidigt; men hade det varit för en månad sen hade jag bara stängt av alarmet och sovit vidare.


Kommentarer
Postat av: Elina

Låter som att även du är en stortänkare? Var rädd om din fantasi tjejen den är det inte alla som har kvar =)

2010-03-15 @ 14:57:05
URL: http://elinahamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0