Jordens undergång.

Borde egentligen krypa ner i sängen en stund eftersom jag ska upp i morgon; och jag är; som nu kanske märkt inte speciellt bra på det här med att gå upp.
Men måste skriva lite eftersom jag har en massa tankar som flyger omkring däruppe i den rosa himlen som jag kallar för min hjärna.

Diskuterade jordens undergång vid middagen på Borgavägen
(från och med nu när jag ska på besök dit tänker jag säga Borgavägen, säger att jag ska till min bror känns det som om Erik känner sig bortglömd, säger jag att jag ska till Erik känner sig kanske bror känner sig glömd, idag tänkte jag att jag skulle börja säga att jag ska till Caroline, men det blir ju bara lustigt eftersom jag inte känner Caroline, så nu blir det alltså Borgavägen, låter lite mystiskt och spännade eller hur?
 "Jag ska till Borgavägen och göra mystiska saker...")

Hursomhelst, ska försöka mig på att skapa ett intelektuellt inlägg nu. Som sagt vi diskuterade jordens undergång (eller dom diskuterade och jag satt och skapade bilder att skrämmas åt i mitt huvud) Maya-indianerna har tydligen förutspått att den 21 december 2012 kommer en stor blå drake spy ut vatten på jorden och förstöra allt. 

Enligt Mayafolkets skapades världen vid Venus födelse (13 augusti 3314 f.Kr.) och de beräknade att den skulle upphöra efter 13 "baktuner". Mayakalender har följande uppdelning:

  • en månad=20 dagar
  • 1 år=360 dagar (18 månader)
  • 1 katun=7200 dagar (20 år)
  • 1 baktun=144000 dagar (20 katuner)
De uppskattade att världens ände skulle inträffa någon gång kring vintersolståndet år 2012.
 

Det finns andra idéer om att jorden ska gå under just 2012:

Kometnedslag - enligt Michael Drosnin, författare till boken "The Bible code"

Han har hittat ett gömt meddelande i Pentateuch (de fem första böckerna i Bibeln) som förutspår ett kometnedslag som utplånar allt liv på jorden.

 http://hem.passagen.se/robbano/domedag/



Om det nu är så att jorden går under 2012 finns det en del jag skulle vilja göra innan.
Det finns ju tusentals listor på låtar man måste höra innnan man dör, böcker man måste läsa, filmer man måste se.

Jag har alltid velat åka till Afrika, så det står på min innan-jag-dör-lista.
Ställa mig öga mot öga mot en viss person och spotta denne i ansiktet.
Och att hoppa från något högt ställe rakt ner i havet. Vet inte varför jag vill göra det, är bara en fix idé jag har.
Men jag gör nog det sist, känns smartast.

Vad har ni på er innan-jag-dör-lista?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0