A working class hero..

is something to be

Min lön fortsätter att lysa med sin frånvaro.
Hur svårt kan det vara egentligen?
Jag skulle haft den den tjugoåttonde och idag är det den nionde.
Jag har faktiskt räkningar att betala.
Alla skyller på varandra men ingen hjälper mig.
Ringde kommunal men de kunde inte göra någonting dessutom var tanten en surkärring som säkert inte fått något på några år.

Hon frågade till och med om jag hade arbetat så att jag "förtjänade lön".
Eh, nej, jag har bara slitit arslet av mig där i mer än ett år, jobbat arton dagar i streck, börjat vid ett trots att jag jobbat natten, jobbat över så många gånger att jag tappat räkningen, aldrig varit ledig i mer än två dagar i streck men nej förresten;
jag förtjänar nog inte någon lön när jag tänker efter.

They hate you if you’re clever and they despise a fool

Nåja, jag ska inte klaga, i vår grymma värld finns det barn som sliter ihjäl sig och aldrig får någon lön.

Gjorde ingen "veckans igår" så jag gör en nu.

VECKANS:
Vän
: Emma ( igen Emma! ta åt dig)

Låt: Have a heart-Bonnie Ratt

Hemskaste: Den försvunna lönen

Veckans kommentar: (jag, vem annars kan komma något sånt här?)
 "-Jag säger som Anna Anka; morgonstund har kuk i mun!

Veckans insikt:Bibeln är inte så rumsren som man vill tro:
"Du horade med egypterna, dina grannar med stor lem, du horade ideligen, och du väckte min vrede."
Hes 16.26 www.bibeln.se


Manliga doffing: Andreas

KLIPP DEJ OCH SKAFFA ETT JOBB.


Kommentarer
Postat av: Christian Adéen

Tycker du borde ha en "Veckans bror" också! Haha! Surt med lönen bara att stå på dig syrran så får du den snar! KRAM

2009-11-09 @ 16:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0