Har virrpannan Afasi eller är hon bara virrig?

Har tänkt på en sak.
Jag tror att jag har afasi.
När jag ska säga någonting så blir det ofta fel.
Jag tänker på ett ord men säger någonting annat.

Som idag när jag och en kollega pratade om Tv-Boxar frågar jag;
"Men vad kostar en sån där PUB då?"

Eller igår när jag skulle sätta mig i bilen:
"Nu åker vi buss, eller båt menar jag, eller ÄH nu sätter jag mig här"

Eller när jag försökte förklara för en boende allt fint jag skulle göra på mitt jobb om jag vann en miljon:
"Jag skulle se till att ni hade en jättefin trädgård, en pool och en massa eh.... pingisbollar."
Pingisbollar? Vad fick jag det ifrån och vad ska dom med det till??


Kommentarer
Postat av: emma

Du börjar bli som mig när det gäller att säga fel ord

2009-12-18 @ 21:21:34
URL: http://feelthefear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0